1
z
0
37

Bez tytułu, z serii: Follow Me, Change Me, It's Time, 1995-1997

ID: 4599

18 000 zł

20 000 - 30 000 zł

Miejsce aukcji

Aukcja bez udziału publiczności

Termin aukcji

8 grudnia 2021 godz. 19:00

Proweniencja

kolekcja prywatna, Wiedeń

Wymiar

30,2 x 42 cm

Technika

fotografia

Datowanie

1995-1997

8 fotografii obustronnie laminowanych

 

Działania artystyczne Zuzanny Janin klasyfikowane są jako jedne z najciekawszych i innowacyjnych w polskiej sztuce najnowszej. Artystka  jest autorka instalacji przestrzennych, filmów wideo, rzeźb i fotograficznych obiektów. Kontrowersje wzbudził jej performance „Widziałam swoją śmierć”, (2003), w której artystka upozorowała i sfilmowała własny pogrzeb.

 

Jednymi z najważniejszych tematów w jej twórczości są pamięć, czas, społeczne tabu jak śmierć lub walka. Janin sięga do własnych wspomnień i emocji, które w procesie artystycznej kreacji nabierają ponadindywidualnego wymiaru. Warto podkreślić, że jej twórczość była wielokrotnie nagradzana: przykładowo była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki RP, Pollock-Krasner  Foundation w Nowym Jorku oraz Kultur-Kontakt we Wiedniu, w 2006 roku otrzymała nagrodę główną na Vienn Afair (wraz z Agnieszką Rayzacher). Do jej projektów zaliczają się m. in. cykl „Pancerze”, cykl fotoinstalacji „Follow Me, Change Me, It's Time” („Idź za mną, zmień mnie, już czas”), instalacja „Czaszka” czy „Moja Pamięć”. Zuzanna Janin uczestniczyła w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i Europie.

 

Prezentowany zestaw fotografii należy do ważnego cyklu realizowanego od połowy lat 90. (praca z tego cyklu obecna jest w zbiorach Zachęty). Laminowane fotografie ukazują profile kobiet z rodziny artystki w różnym wieku, przez co znakomicie ukazany jest motyw przemijania i czasu, jako nieodłącznych atrybutów ludzkiej egzystencji. W cyklu tym artystka przedstawiała różne części ciała (plecy, ręce) zarówno swoje, jak i bliskich sobie kobiet. Nakładające się na siebie zdjęcia tworzą specyficzną, rozmywającą się kompozycję dobrze oddająca procesualność losu i przemianę materii. Co ciekawe, artystka wykorzystywała także w podobnych seriach czysto biologiczne elementy ciała, jak paznokcie czy włosy. Unikatowy zestaw tych prac artystki jest godnym uwagi obiektem kolekcjonerskim.

Opis obiektu

przejdź do strony głównej aukcji

Pozostałe obiekty z tej aukcji

3

Ikona, 1967/2021

Cena wylicytowana: 9 000 zł
4

Obiekt przestrzenny, 1973

sprzedaż warunkowa
Cena wylicytowana: 680 000 zł
9

W gąszczu zieleni

Cena wylicytowana: 8 500 zł
10

Głębia

Cena wylicytowana: 10 000 zł
11

Pengo 2, 1966

Cena wylicytowana: 180 000 zł
13

Paolo

Cena wylicytowana: 48 000 zł
19

Maski, 1961

Cena wylicytowana: 3 500 zł
20

Fioletowa, 1986

sprzedaż warunkowa
Cena wylicytowana: 18 000 zł
21

Kompozycja, 1956

Cena wylicytowana: 8 000 zł
26

Kurator, 1974

sprzedaż warunkowa
Cena wylicytowana: 180 000 zł
27

Miasto, 1974

Cena wylicytowana: 82 000 zł
28

i

Cena wylicytowana: 24 000 zł
32

Bez tytułu, 1990

Cena wylicytowana: 2 000 zł
33

Kompozycja, 1997

Cena wylicytowana: 4 800 zł
34

Pejzaż, 2002

Cena wylicytowana: 2 500 zł
35

Ice Swimming, 2018

Cena wylicytowana: 32 000 zł
36

Tak, ale bez cukru, 2000

sprzedaż warunkowa
Cena wylicytowana: 43 000 zł
38

Bad Year / Good Time, 2019

Cena wylicytowana: 33 000 zł
40

Bilard, 2000

sprzedaż warunkowa
Cena wylicytowana: 27 000 zł
45

Paulina, 2009

Cena wylicytowana: 9 000 zł
47

Szepty, 2019

Cena wylicytowana: 14 000 zł
49

Czułość, 2021

Cena wylicytowana: 5 000 zł
50

Cyrkiel, 2021

Cena wylicytowana: 12 000 zł
51

A liar, 2051

Cena wylicytowana: 14 000 zł
52

Sorrow, 2021

Cena wylicytowana: 12 000 zł
54

Katharsis, 2016

Cena wylicytowana: 6 500 zł