1
z
1

Figura

ID: 2346

Wymiar

49 x 49 cm w świetle ramy

Technika

technika własna, tusz/papier

Sygnatura

sygn. i dat. p. d.: "winiarski 84."

Datowanie

1984

Wpływ malarstwa tzw. nowego ekspresjonizmu oraz innych tendencji w sztuce, przyczynił się do zmian w koncepcji artystycznej Ryszarda Winiarskiego. W katalogu jego prac, oprócz kwadratów, zaczęły pojawiać się inne struktury, nawiązujące przykładowo do reguły góry lodowej (projekt w mieście Groningen czy w Chełmie). Bożena Kowalska zwróciła uwagę, że do myślenia czysto logicznego, matematycznego artysta dopuścił udział emocji, które stały się „równouprawnione”. W latach 80. powstał m. in. „Czarny kwadrat, czyli fruwająca geometria” - instalacja, na którą składały się pocięte kwadraty, połączone w nową strukturę. Opisywana praca pochodzi z tego okresu. W 1984 roku odbyła się wystawa indywidualna „Geometria w stanie napięcia” w Galerii „RR” w Warszawie. Ryszard Winiarski uczestniczył również w wystawach zbiorowych w Galerii „Zapiecek” i Muzeum Narodowym w Warszawie.

 

Opis obiektu

oznaczenie l. d.: "2/10"

Dodatkowy opis

Podobne w tej kategorii