Podobne w tej kategorii
Wymiar
46 x 36,8 cm
Technika
akryl/sklejka
Dodatkowe informacje
na odwrocie informacja o artyście i pracy w języku angielskim oraz napisy: "Willy / Riley: WIII / 720; PA"
Prezentowana praca to przykład aborygeńskiej sztuki malowania kropkami, czyli dotpainting. Według informacji na odwrocie pracy, nawiązuje ona do mitologicznej tradycji ozdabiania ciała, obecnej w rodzinnych stronach artysty, na północ od Alice Springs. Aborygeni żyjący na terenach pustynnych w centralnej i zachodniej Australii w niepowtarzalny sposób zajmują się sztuką ozdabiania ciała. Jednocześnie nie jest to społeczność jednolita: plemiona różnią się językami i dialektami.
Na odwrocie obrazu pojawia się nazwa znanej firmy Papunya Tula Artists, założonej w 1971 roku. Kierowana jest przez Aborygenów zamieszkujących zachodnie pustynie kontynentu. Początki stowarzyszenia wiążą się z nazwiskiem Geoffrey’a Bardon, który zachęcił do malowania społeczność Aborygenów. Obrazy tworzone przez artystów odwołują się do tradycyjnej wiedzy malowania na piasku i dekorowania ciała, które dawniej ściśle łączyły się z opowieściami na temat mitologicznego Czasu Snu (DreamTime). Prace artystów z Papunya Tula Artists cieszą się uznaniem. Znajdują się w kolekcjach muzealnych oraz prywatnych.